donderdag 24 november 2016

Mooie website bouwen? De vernieuwde 'Google Sites' is nu beschikbaar voor iedereen!!

Begin november las ik op het edublog 'Technologie in het onderwijs' van  Albert Lubberink (@albertlubberink) zijn blogpost 'Nieuwe Google Sites: 9 november 2016'. In deze blogpost schreef Albert:
"De nieuwe Google Sites komt eraan! De release staat gepland op 9 november. Over een weekje dus. Wie een nieuwe site gaat maken, komt automatisch in de nieuwe omgeving terecht."
Vanaf die datum heb ik bijna iedere dag op mijn 'Google Sites' gekeken of ie er al was. Helaas, het bleef 'stil'...

Op het edublog 'Larry Ferlazzo's Websites of the Day...' las ik afgelopen dinsdagavond: 'The New “Google Sites” Opens To The Public'.
"Google Sites has opened its new version to the public for creating websites.You can read all about it at TechCrunch and watch the video embedded at the end of this post."
Dit werd bevestigd door het bericht 'A totally rebuilt Sites, customer-tested and open for business' op het 'Google Blog'. Dus gauw op mijn 'Google Sites' gekeken en.., ja hoor! Ik was als een kind zo blij! Eindelijk was gelukkig er een einde gekomen aan al dat wachten 😊.

Filmpje: 'The new Google Sites'


"Introducing a completely refreshed Google Sites, now available for everyone. Sites is easy and intuitive to use, integrates with G Suite apps and features attractive designs that look great on any device (Bron)."
Hier is ie!
Op 'mijn Sites' staat sinds afgelopen dinsdag het volgende berichtje (zie de afbeelding hiernaast). Kortom, als je hier op klikt kom je op de nieuwe 'Google Sites'.

Het verschil tussen de oude en de nieuwe versie

Op Google Sites Help: 'De klassieke versie van Sites versus de nieuwe versie van Sites' kun je lezen wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe versie.

Handleidingen voor de vernieuwe 'Google Sites'

Handleidingen voor de nieuwe 'Google Sites' kun je hier vinden:


Ongetwijfeld zullen er binnen niet al te lange tijd meer handleidingen verschijnen.

Klik op de onderstaande afbeelding om deze te vergroten:

De nieuwe 'Google Sites'

Aangezien ik altijd een grote fan ben geweest van 'Google Sites' en er in het verleden diverse (inmiddels verdwenen) websites mee heb gebouwd, ga ik de vernieuwe versie uitgebreid uitproberen. Wie weet waar ik nog mee 'online' kom 😉.

Website/URL

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Plaats hier je reactie.

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.